Direktlänk till inlägg 30 januari 2009

"Rajjala - På gränsen"

Av Elin - 30 januari 2009 14:42

:)


blev att vakna tidigt idag, Micke vaknade redan innan klockan ringde.. precis 08.30 väckte han mig och var jääättttte pigg.. suck...


For med bussen vid 10 till haparanda.

Gick och flottade till det, tog mig ett miniskrov på frasses på busstation, de har god mat, och jag kan lova er, det  var inget LITET skrov man fick.. orkade äta upp typ halva ;)


Sedan promenerade jag över gränsen(då försvann ju kanske en tiondel av det jag just tryckt i mig, iallafall=)


Väl på Rajjala, som köpcentret hette, gick jag in på "Aleksi", en ganska stor sko och väsk affär (E, du skulle ääälskat den affären, de hade massor av rosa och röda väskor!!)

De har även endel fina kläder där också, så där köpte jag en jättesnygg orange/rosa klänning, typ Ballongklänning, den var inte så dyr, 450kr..


Efter Aleksis så var jag in på Kicks och köpte mig en fundation jag tycker mycket om, som värkligen täcker allt, och gör huden väääldigt len och mjuk.. Kommer från Lumene och är för alla hudtyper. Jag är rätt blek, så jag köpte ton 2, honey Beige.

Köpte också en penna, som var eyeliner på ena sidan och kajal på den andra.


Var sedan in på arnolds och köpte mig en god ostmacka med kyckling och cecar.... Yammmi :)


Var upp till Gina Trecot en sväng och köpte mig 3par tröjor, med olika mönster, som dem endast sålde för 29spänn :) Riiktigt billigt, och fina tröjjor var det..


Tiden började rinna iväg, så jag gick över till svenska sidan igen, fyllde på mitt busskort, köpte en film (legally blonde "Iår ska man vara blond" ;)
och lite godis..


Sen sprang jag in på Esprit affären inne i coop huset och köpte mig ett par söta örhängen i rosa (snö) och ett fint armband (snö).


Sedan blev det att springa förbi bolaget och köpa mig 4 starkcider, så jag har något att smutta på ikväll under förfesten.

Party i sangis folkets hus ikväll.. : )


Nu ska jag gå och se på legally blonde, sedan kanske öppna första cidern eller kanske dricka ett glas vin eller två.. : )


Ha det bra allihop :)


Malin, nu har jag också varit utomlands... Finland ;) Hahaha, vill du byta med mig, så du får vara i finland och jag i thailand? ;)

Hoppas ni har det underbart trevligt där nere, och att du snart kommer hem, så vi får ta en fika på stan i Luleå, och dra en krogrunda ;)

 
 
Mallan

Mallan

31 januari 2009 14:36

Haha, njaaa jag vill inte byta.
Men en fika och krogrunda nar jag kommer hem later bra :) Sen kan vi vall ta en tripp till haparanda och finland ocksa? Jag kan ju plocka upp dig pa vagen sa jag far se hur du bor nu for tiden ocksa. Saknar dig vannen! Puss

http://www.fliiiken.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 7 april 2009 15:19

Hej, snart är det påsk... och det betyder påskägg och MASSA godis!! :)   Jag har inte så mycket planerat under veckan.. eller jo, man kan säga att jag har ganska mycket planerat :)   Jobb torsdag - fredag kl 10.00 - 19.00, sedan kanske de förhoppning...

Av Elin - 24 mars 2009 12:17

Hej, jag har kommit på en sak... Jag vill ha mitt blonda hår tillbaka!! Nu under sommaren och allt, då är det ju jättefint med blondt hår, och ännu blondare blir det ju på sommaren, när solen bleker det..   Här är en bild på hur håret var förr, som j...

Av Elin - 24 mars 2009 12:06

Idag händer det väl inte så mycket.. ska bara plugga lite körkort, och göra det fint hemma : ) Hur mycket kostade erat körkort när/om ni har tagit det? Är som lite rädd att det ska bli rätt dyrt :/ Men men, ända sättet att få jobb här i Kalix är ju a...

Av Elin - 23 mars 2009 14:36

Hej! Igår var jag på bio och såg män som hatar kvinnor med L och J, det var trevligt med tjejkväll, och filmen var jätte bra, men hemsk.! Att män verkligen beter sig sådär :/ Existerar det verkligen i verkligheten, att vissa män är sådär grymma? :S J...

Av Elin - 20 mars 2009 15:23

Det var ett bra tag sedan jag skrev här.. Nå det har varit lite mycket med allt skolarbete man ska göra på en gång, när man har slöat fram tills nu....   Idag har jag bara varit hemma och tagit det lugnt, har sånn fruktansvärd verk i magen!! Pratat l...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards